Här är en översiktlig plan över de utvecklingsområden vi kommer arbete med de närmaste tre åren. Eventuellt blir det förändringar i planen om vi anser att fokus behöver ligga på andra utvecklingsområden.
År 1
HT 14
Hur kan vi göra för att få med alla kunskapskraven i varje arbetsområde och är det önskvärt? Hur kan vi utveckla vår formativa bedömning? Hur kan vi använda Unikum och Matriser? Hur kan vi använda de nationella proven som stöd och hjälp?
Hur kan vi utveckla vårt arbete med källkritik i SO och hur kan vi arbeta med primärkällor?
VT 15
Hur kan vi avända spel i SO-undervisningen för att öka elevernas intresse, motivation och måluppfyllelse.
Hur kan vi arbeta med storyline för att skapa ämnesövergripande arbetsområden som ger eleverna fördjupade kunskaper?
År 2
HT 15
- Samhällskunskap och samtidskonst
Hur kan vi använda samtidskonsten för att få eleverna att
reflektera över och ifrågasätta rådande normer, värderingar och
samhällstillstånd?
VT 16
- Samhällskunskapsämnets demokratiserande roll
Hur kan vi använda samhällskunskapsämnet för att få eleverna att
bli aktiva deltagare i vårt demokratiska samhälle på, lokal, nationell
och internationell nivå?
År 3
HT 16
- Religionsundervisning i dagens populärkulturella samhälle
Hur gör vi religionsämnet levande och intressant för dagens ungdomar?
VT 17
- Geografiämnet i vår digitala tid
Hur kan vi utveckla användadet av digitala hjälpmedel i undervisningen?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar